Generelle oplysninger

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Tlf: +45 56 44 22 55

CVR-nr. 30509412

Bestilling og betaling

Hos Karamel Kompagniet kan du bestille dine varer online og betale med MobilePay, Apple Pay, Dankort, Visa eller Mastercard. Pengene vil blive trukket fra din konto, når varerne bliver sendt fra butikken.

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog nedenfor under "fortrydelsesret"). Du vil efterfølgende modtage en ordrebekræftelse på mail.

Levering

Leveringsgebyr tillægges ordren. Prisen varierer i forhold til den tilvalgte levering metode. Karamel Kompagniet sørger for levering med fragtfirma til den ønskede pakkeshop/adresse/erhvervs adresse. Det er også muligt selv at hente pakken i vores butik i Rønne. Vores leveringstid er 1-4 hverdage. Længere leveringstid kan forekomme i forbindelse med kampagner og særlige tilbud.

Personlige oplysninger

Overordnet er det vigtigt for os at pointere, at INGEN personlige oplysninger, som registreres hos Karamel Kompagniet, på noget tidspunkt vil blive overdraget, solgt eller være tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Karamel Kompagniet.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling lagrer vi af sikkerhedsmæssige grunde INGEN kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger til PBS. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS. Transaktionen håndteres via DanDomain, der til enhver tid overholder de gældende sikkerhedskrav.

Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

Under et køb udbeder vi os navn/firmanavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, CVR-nummer og betalingsoplysninger. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk hos Karamel Kompagniet A/S på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Karamel Kompagniet. Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages - informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb. 

Den dataansvarlige på karamelkompagniet.dk er:

Anna Knightbridge

Borgmester Nielsens Vej 24

3700 Rønne

Tlf.: 56442255

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Nyhedsbrev

Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbrevet, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med nyhedsbreve og tilbud. Vi behandler din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på mail@karamelkompagniet.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af:

  • dine betalingsoplysninger —QuickPay
  • dine køb — Uniconta
  • håndtering af nyhedsbreve via e-mail — Klaviyo
  • håndtering af tilmelding til nyhedsbrev og ventelister — Klaviyo

Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandler, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du må meget gerne vedhæfte et billede af varen.

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

Telefon: +45 56 44 22 55

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på telefon +45 56 44 22 55 eller e-mail: mail@karamelkompagniet.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.11.2021

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_______________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _____________________________     Modtaget den:  _____________________________

 

Forbrugerens navn: __________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _____________________________________     Dato: __________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

HANDELSBETINGELSER B2B

GENERELLE OPLYSNINGER

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Tlf: +45 56 44 22 55

CVR-nr. 30509412

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – OPFYLDELSE AF KONTRAKT

I forbindelse med dit køb hos Karamel Kompagniet har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:

  • Dit navn / firmanavn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • CVR-nummer
  • Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen samt regnskabsmateriale skal, ifølge lovgivningen, gemmes i 5 år. Herefter bliver oplysningerne slettet.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

FORSENDELSE

Vi pakker vores varer sikkert i stabile papkasser. Skulle du modtage en pakke med skader, så kontakt os hurtigst muligt, senest dagen efter modtagelsen. Husk at notere evt. skader på fragtbrev. Vores forsendelser bliver sendt som pakker og kan derved let spores hos fragtfirmaet.

INGREDIENSER

Alle vores varer er korrekt mærket med ingrediensliste og datomærker i henhold til gældende lovgivning.

OPBEVARING AF KARAMELLER

Den bedst mulige måde at opbevare vores karameller på er i ydre emballage (papkasse, æske eller en lufttæt beholder) ved en temperatur mellem +10 - +15 grader og ved højst 50% relativ luftfugtighed. Holdbarheden på vores karameller er 12 måneder fra produktionsdato.

LAKRIDS OG ANDRE VARER

De varer vi importerer er fra små producenter, og omhyggeligt udvalgt efter de gode og ædle håndværksprincipper.

TILBUD OG SALG

Tilbud er kun gældende for Karamel Kompagniet A/S i 30 dage efter afgivelse eller som anført. Alle priser er ekskl. moms og lokale afgifter, samt evt. indfortoldning.

SPECIALOPGAVER

Ved specialproduktioner, tryk m.m. forbeholder Karamel Kompagniet A/S sig ret til at over/underlevere med +/- 10%.

LEVERINGSTID OG FORSINKELSER

Angivet leveringstid er oplyst ud fra Karamel Kompagniet A/S bedste skøn, men er uden forbindende for Karamel Kompagniet A/S og forsinkelser berettiger ikke kunden til at annullere ordren, forinden leveringsfristen er overskredet med 20 dage. Annullering er kundens eneste misligholdelsesbeføjelse, og kunden kan således ikke rette nogen form for erstatningskrav mod Karamel Kompagniet A/S i tilfælde af forsinkelse eller manglende levering.

KREDITOPLYSNINGER

Karamel Kompagniet A/S forbeholder sig ret til at søge oplysninger om kunden bl.a. hos RKI eller andre lignende kreditoplysningsbureauer.

FORSENDELSE

Alle ordrer leveres ab fabrik og afsendes for kundens risiko, hvis ikke andet er aftalt.

MANGLER OG DEFEKT

Reklamationer skal ske straks efter at manglen er konstateret, dog senest inden 3 dage efter modtagelse af varen. Ved for sen reklamation fortaber kunden samtlige reklamationsbeføjelser. Såfremt reklamationen må ses for at være berettiget og Karamel Kompagniet A/S foretager afhjælpning, sker fragtomkostningen for Karamel Kompagniet A/S regning og risiko. Det er dog altid modtagers ansvar, at karamellerne opbevares ved højst 50% relativ luftfugtighed, og ved en temperatur mellem +10 - +15 grader.

AFBESTILLING OG ANNULLERING

Ved kundens uberettigede tilbagetræden fra/annullering af en indgået aftale, er Karamel Kompagniet A/S berettiget til - efter eget valg - at kræve samtlige omkostninger ifm. ordren dækket. Returnering af varer kan kun ske ved mangelfuld leverance og da kun efter forudgående aftale. Ved returnering af leverancen skal kunden drage omsorg for forsvarlig emballering og pakning af varen. Såfremt varerne er beskadiget ved ankomst hos Karamel Kompagniet A/S, godtgør Karamel Kompagniet A/S ikke de beskadigede varer.

ERSTATNING

Bortset fra de tilfælde hvor Karamel Kompagniet A/S eller dennes medarbejdere har handlet med fortsæt, eller udvist grov uagtsomhed, er kunden afskåret fra at fremkomme med krav om erstatning, udover hvad der er hjemlet i de foranstående bestemmelser. Karamel Kompagniet A/S hæfter ved erstatningsansvar aldrig for driftstab, avancetab, tidstab, rentetab eller andet indirekte tab. Karamel Kompagniet A/S erstatningsansvar kan i øvrigt aldrig overstige varens pris. Kunden mister i øvrigt sin ret til at gøre ansvaret gældende, såfremt kunden ikke skriftligt reklamerer overfor Karamel Kompagniet A/S, så snart kunden er eller burde være opmærksom på tilstedeværelsen af Karamel Kompagniet A/S mulige erstatningsansvar.

FORCE MAJEURE

I øvrigt sker alt salg og tilbud med forbehold af force majeure der bl.a. kan bestå i; strejke, lockout, driftsforstyrrelser, krig, ind- og udførelsesforbud, samt alle andre omstændigheder, her og i udlandet, som Karamel Kompagniet A/S ikke har indflydelse på.

OVERSKRIDELSE AF BETALINGSBETINGELSER

Ved overskridelser af betalingsbetingelser beregnes 2,0% renter pr. påbegyndt måned samt et rykkergebyr på DKK 100,00 pr. rykker.

EJENDOMSFORBEHOLD

Det leverede forbliver Karamel Kompagniet A/S ejendom indtil hele købesummen er betalt.

VÆRNETING OG LOVVALG

Eventuelle tvister parterne imellem afgøres ved de ordinære domstole, med retten i København, som første instans. Parternes aftale er underlagt dansk ret.

ANDEN REGULERING

International købelov nr. 733 af 7. december 1988 er ikke gældende mellem parterne. Betingelserne går i øvrigt forud for de deklaratoriske bestemmelser, i såvel national som international lovgivning.

Generelle oplysninger

  • Karamel Kompagniet A/S
  • Borgmester Nielsens Vej 24
  • DK-3700 Rønne
  • E-mail: mail@karamelkompagniet.dk
  • Tlf: +45 56 44 22 55
  • CVR-nr. 30509412

Bestilling og betaling

Hos Karamel Kompagniet kan du bestille dine varer online og betale med MobilePay, Apple Pay, Dankort, Visa eller Mastercard. Pengene vil blive trukket fra din konto, når varerne bliver sendt fra butikken.

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog nedenfor under "fortrydelsesret"). Du vil efterfølgende modtage en ordrebekræftelse på mail.

Levering

Leveringsgebyr tillægges ordren, prisen varier i forhold til den tilvalgte leverings metode. Karamel Kompagniet sørger for levering med fragtfirma til den ønskede pakkeshop/adresse/erhvervs adresse. Det er også muligt selv at hente pakken i vores butik i Rønne. Vores leveringstid er 1-4 hverdage. Længere leveringstid kan forekomme i forbindelse med kampagner og særlige tilbud.

Den dataansvarlige på karamelkompagniet.dk er:

  • Anna Knightbridge
  • Borgmester Nielsens Vej 24
  • 3700 Rønne
  • Tlf.: 56442255
  • E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Nyhedsbrev

Hvis du har tilmeldt dig nyhedsbrevet, giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med nyhedsbreve og tilbud. Vi behandler din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på mail@karamelkompagniet.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Personlige oplysninger

Overordnet er det vigtigt for os at pointere, at INGEN personlige oplysninger, som registreres hos Karamel Kompagniet, på noget tidspunkt vil blive overdraget, solgt eller være tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Karamel Kompagniet.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling lagrer vi af sikkerhedsmæssige grunde INGEN kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger til PBS. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS. Transaktionen håndteres via DanDomain, der til enhver tid overholder de gældende sikkerhedskrav.

Shopsystemet anvender cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker du på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.

Under et køb udbeder vi os navn/firmanavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, CVR-nummer og betalingsoplysninger. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk hos Karamel Kompagniet A/S på ukrypteret form, og gemmes i 5 år hvorefter oplysningerne slettes. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Karamel Kompagniet. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages - informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb. 

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af:

  • dine betalingsoplysninger —QuickPay
  • dine køb —Uniconta
  • håndtering af nyhedsbreve via e-mail — Klaviyo
  • håndtering af tilmelding til nyhedsbrev og ventelister — Klaviyo

Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandler, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til dit hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du må meget gerne vedhæfte et billede af varen.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Karamel Kompagniet A/S

Borgmester Nielsens Vej 24

DK-3700 Rønne

Telefon: +45 56 44 22 55

E-mail: mail@karamelkompagniet.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på telefon +45 56 44 22 55 eller e-mail: mail@karamelkompagniet.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.11.2021

FORTRYDELSESRET

I henhold til købeloven kan du ikke benytte dig af fortrydelsesretten når du køber fødevarer på nettet. Det vil sige, at du ikke kan fortryde hele eller dele af dit køb.

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – OPFYLDELSE AF KONTRAKT

I forbindelse med dit køb hos Karamel Kompagniet har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:

  • Dit navn / firmanavn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • CVR-nummer
  • Dine betalingsoplysninger

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen samt regnskabsmateriale skal, ifølge lovgivningen, gemmes i 5 år. Herefter bliver oplysningerne slettet.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

FORSENDELSE

Vi pakker vores varer sikkert i stabile papkasser. Skulle du modtage en pakke med skader, så kontakt os hurtigst muligt, senest dagen efter modtagelsen. Husk at notere evt. skader på fragtbrev. Vores forsendelser bliver sendt som pakker og kan derved let spores hos fragtfirmaet.

INGREDIENSER

Alle vores varer er korrekt mærket med ingrediensliste og datomærker i henhold til gældende lovgivning.

OPBEVARING AF KARAMELLER

Den bedst mulige måde at opbevare vores karameller på er i ydre emballage (papkasse, æske eller en lufttæt beholder) ved en temperatur mellem +10 - +15 grader og ved højst 50% relativ luftfugtighed. Holdbarheden på vores karameller er 12 måneder fra produktionsdato.

LAKRIDS OG ANDRE VARER

De varer vi importerer er fra små producenter, og omhyggeligt udvalgt efter de gode og ædle håndværksprincipper.

TILBUD OG SALG

Tilbud er kun gældende for Karamel Kompagniet A/S i 30 dage efter afgivelse eller som anført. Alle priser er ekskl. moms og lokale afgifter, samt evt. indfortoldning.

SPECIALOPGAVER

Ved specialproduktioner, tryk m.m. forbeholder Karamel Kompagniet A/S sig ret til at over/underlevere med +/- 15%.

LEVERINGSTID OG FORSINKELSER

Angivet leveringstid er oplyst ud fra Karamel Kompagniet A/S bedste skøn, men er uden forbindende for Karamel Kompagniet A/S og forsinkelser berettiger ikke kunden til at annullere ordren, forinden leveringsfristen er overskredet med 20 dage. Annullering er kundens eneste misligholdelsesbeføjelse og kunden kan således ikke rette nogen form for erstatningskrav mod Karamel Kompagniet A/S i tilfælde af forsinkelse eller manglende levering.

KREDITOPLYSNINGER

Karamel Kompagniet A/S forbeholder sig ret til at søge oplysninger om kunden bl.a. hos RKI eller andre lignende kreditoplysningsbureauer.

FORSENDELSE

Alle ordrer leveres ab fabrik og afsendes for kundens risiko, hvis ikke andet er aftalt.

MANGLER OG DEFEKT

Reklamationer skal ske straks efter at manglen er konstateret, dog senest inden 3 dage efter modtagelse af varen. Ved for sen reklamation fortaber kunden samtlige reklamationsbeføjelser. Såfremt reklamationen må ses for at være berettiget og Karamel Kompagniet A/S foretager afhjælpning, sker fragtomkostningen for Karamel Kompagniet A/S regning og risiko. Det er dog altid modtagers ansvar at karamellerne opbevares ved højst 50% relativ luftfugtighed, og ved en temperatur mellem +10 - +15 grader.

AFBESTILLING OG ANNULLERING

Ved kundens uberettigede tilbagetræden fra/annullering af en indgået aftale, er Karamel Kompagniet A/S berettiget til - efter eget valg - at kræve samtlige omkostninger ifm. ordren dækket. Returnering af varer kan kun ske ved mangelfuld leverance og da kun efter forudgående aftale. Ved returnering af leverancen skal kunden drage omsorg for forsvarlig emballering og pakning af varen. Såfremt varerne er beskadiget ved ankomst hos Karamel Kompagniet A/S, godtgør Karamel Kompagniet A/S ikke de beskadigede varer.

ERSTATNING

Bortset fra de tilfælde hvor Karamel Kompagniet A/S eller dennes medarbejdere har handlet med fortsæt, eller udvist grov uagtsomhed, er kunden afskåret fra at fremkomme med krav om erstatning, udover hvad der er hjemlet i de foranstående bestemmelser. Karamel Kompagniet A/S hæfter ved erstatningsansvar aldrig for driftstab, avancetab, tidstab, rentetab eller andet indirekte tab. Karamel Kompagniet A/S erstatningsansvar kan i øvrigt aldrig overstige varens pris. Kunden mister i øvrigt sin ret til at gøre ansvaret gældende, såfremt kunden ikke skriftligt reklamerer overfor Karamel Kompagniet A/S, så snart kunden er eller burde være opmærksom på tilstedeværelsen af Karamel Kompagniet A/S mulige erstatningsansvar.

FORCE MAJEURE

I øvrigt sker alt salg og tilbud med forbehold af force majeure der bl.a. kan bestå i; strejke, lockout, driftsforstyrrelser, krig, ind- og udførelsesforbud, samt alle andre omstændigheder, her og i udlandet, som Karamel Kompagniet A/S ikke har indflydelse på.

OVERSKRIDELSE AF BETALINGSBETINGELSER

Ved overskridelser af betalingsbetingelser beregnes 2,0% renter pr. påbegyndt måned samt et rykkergebyr på DKK 100,00 pr. rykker.

EJENDOMSFORBEHOLD

Det leverede forbliver Karamel Kompagniet A/S ejendom indtil hele købesummen er betalt.

VÆRNETING OG LOVVALG

Eventuelle tvister parterne imellem afgøres ved de ordinære domstole, med retten i København, som første instans. Parternes aftale er underlagt dansk ret.

ANDEN REGULERING

International købelov nr. 733 af 7. december 1988 er ikke gældende mellem parterne. Betingelserne går i øvrigt forud for de deklaratoriske bestemmelser, i såvel national som international lovgivning.